Szkolenie Autodesk Inventor (bazowy)

Szkolenie jest przeznaczone dla osób rozpoczynających pracę z programem Inventor. W czasie szkolenia uczestnicy poznają podstawy pracy w środowisku 3D programu Inventor, w tym tworzenie bryły bazowej w oparciu o szkic 2D (wykorzystując polecenia kształtujące typu wyciągnięcie lub obrót) oraz modyfikowanie bryły bazowej (poleceniami kształtującymi) w celu osiągnięcia ostatecznego kształtu obiektu.

Czas szkolenia: 21 godzin dydaktycznych

Szkolenie
inventor
Cena netto: 1 100,00 zł
Cena brutto: 1 353,00 zł
Ilość:

Szkolenie jest przeznaczone dla osób rozpoczynających pracę z programem Inventor. W czasie szkolenia uczestnicy poznają podstawy pracy w środowisku 3D programu Inventor. Podczas kursu pokazywane i praktykowane jest tworzenie bryły bazowej w oparciu o szkic 2D (wykorzystując polecenia kształtujące typu wyciągnięcie lub obrót) oraz modyfikowanie bryły bazowej (poleceniami kształtującymi) w celu osiągnięcia ostatecznego kształtu obiektu. Trener ukazuje również sposoby tworzenia części parametrycznych i wykorzystanie ich w bibliotekach elementów.

 

Szkolenie obejmuje również pełne przygotowanie bryły 3D do wydruku w formie w pełni zwymiarowanych i opisanych rzutów płaskich. W drugiej części uczestnicy poznają sposoby składania części w celu uzyskania gotowych zespołów, które mogą następnie być analizowane pod kątem kinematyki i ewentualnych kolizji między częściami. Szkolenie obejmuje również pełne przygotowanie złożenia do wydruku w formie rzutów płaskich i widoków 3D uzupełnionych półautomatycznie tworzonymi tabelkami rysunkowymi.

 

Ramowy program szkolenia

Część 1: Szkic i Parametryzacja części

  • Interfejs Autodesk Inventor
  • Modelowanie parametrycznych części
  • Szkic 2D
  • Wiązania geometryczne
  • Wymiarowanie w szkicu
  • Modelowanie kształtów
  • Podstawowe operacje: wyciągnięcie, obrót
  • Edycja parametrycznej części
  • Tworzenie elementów konstrukcyjnych
  • Wyciągnięcie złożone, przeciągnięcie
  • Konstrukcja blaszana
  • Operacje na modelu
  • Fazuj i zaokrąglanie
  • Otwory i gwint
  • Szyk i lustro
  • Skorupa
  • Żebro

Część 2: Modelowanie zespołów

  • Wstęp
  • Używanie projektów przy modelowaniu zespołów
  • Wstawianie, tworzenie i nadawanie wiązań na komponenty
  • Wstawianie istniejących komponentów do zespołu
  • Wiązania
  • Wstawianie komponentów bibliotecznych przy użyciu
  • Content Center
  • Szyk komponentów
  • Tworzenie komponentów w zespole
  • Narzędzia w zespole
  • Identyfikacja części w zespole
  • Analizy i ruch

Część 3: Tworzenie rzutów

  • Środowisko tworzenia dokumentacji 2D
  • Rzuty
  • Przekrój
  • Szczegół
  • Przerwanie
  • Edycja rzutów
  • Wymiarowanie, opis i tabele
  • Metoda automatycznego wymiarowania
  • Metoda ręcznego wymiarowania
  • Opis otworów i gwintów
  • Tabele otworów
  • Dodawanie linii środkowych, symboli i opisów
  • Tworzenie tabel

Część 4: Dokumentacja 2D zespołów

  • Widoki
  • Reprezentacje pozycyjne
  • Poziom szczegółów
  • Tworzenie rzutów zespołów
  • Rzuty
  • Przekroje
  • Nakładka
  • Tworzenie prezentacji montażowej
  • Opis dokumentacji 2D zespołów
  • Zestawienie komponentów
  • Tworzenie i edycja listy części
  • Numer pozycji
  • Standardy i style
  • Ustawienia standardów
  • Style

Szkolenie
inventor